in

Калифорнија ќе забрани нови возила со мотор на согорување почнувајќи од 2035 година.

Дел од амбициозниот пакет правила наменети за ограничување на емисиите на јаглерод.

Гувернерот на Калифорнија, Gavin Newsom, во средата потпиша амбициозна извршна наредба со која се забранува продажба на нови возила со согорен погон во државата почнувајќи од 2035 година, пренесува „Десерт сонце“. Наредбата е дел од пакетот промени во политиката насочени кон намалување на емисиите на стакленички гасови, бидејќи Калифорнија се справува со осип на смртоносни пожари.

Извршната наредба не забранува калифорнијци да поседуваат возила на гас, ниту да ги продаваат на пазарот на половни автомобили. Тоа важи само за продажба на нови возила во државата, рече Newsom.

„Автомобилите не треба да им даваат астма на нашите деца“, објави твитер гувернерот. „Влошете ги пожарите полоши. Се топи глечерите. Или подигнете го нивото на морето “.

Забраната за продажба на возила со мотор на согорување ги следи вестите на почетокот на оваа година дека Калифорнија ќе бара сите комерцијални камиони и комбиња продадени во оваа држава да бидат со нулта емисија до 2045 година. Вкупно, Калифорнија е првата држава во САД што се движи кон забрана продажба на скоро сите возила што горат фосилни горива во нејзините граници.

Новите правила на Калифорнија би можеле да имаат многу пошироки последици, благодарение на неговата улога како стандарден носител на регулативите за чист воздух. До денес, 14 други држави ја усвоија својата програма за прогресивно возило со нулта емисија за патнички возила, која беше лансирана во раните 90-ти и ги поттикна производителите на автомобили во развој на хибридни и целосно електрични автомобили.

Минатата година, во пресрет на враќањето на администрацијата на Трамп на стандардот за економија на гориво од ерата на Обама, наменет за борба против климатската криза, Калифорнија разви свое правило според кое се потпишаа Форд, Фолксваген, БМВ и Хонда. Администрацијата на Трамп како одговор ја тужеше Калифорнија, барајќи одземање на правото на државата да поставува свои прописи за чист воздух.

Бројни европски земји веќе воведоа закони со кои се регулира продажбата на возила на погон на гас и се утврдуваат стимулации за зголемување на бројот на електрични и нулта емисија. На почетокот на оваа година, канадската провинција Британска Колумбија донесе законодавство насочено кон ставање крај на производството и продажбата на автомобили што горат гориво.

Во Норвешка, водечки пазар на електрична енергија во Европа пред Германија, еден од секои три купени автомобили е електрично возило. Земјата дури го инсталира првиот систем за полнење на електрични такси во светот за да и помогне да се постигне флота на кабини со национална нулта емисија до 2023 година.

Бројни други земји имаат утврдено цели за забрана на традиционалните автомобили и комбиња, со тоа што Норвешка има за цел 2025 година, додека Франција и Велика Британија имаат за цел 2040 и 2050 година, соодветно. (Додуша, законодавството за реализирање на забраните заостанува далеку.) Градоначалникот на главниот град на Данска Копенхаген отиде дотаму што предложи забрана за дизел автомобили во градот минатата година, која ќе стапи на сила до крајот на 2019 година; Копенхаген оттогаш го ублажи својот предлог да се стреми кон нето-нула емисии на јаглерод и неутралност на јаглерод до 2025 година.

Коментари

Претплатете се
Известете ме за
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Прегледајте ги сите коментари

Loading…

0

Како ви се допаѓа?

0 поени
Upvote Downvote