in

Како да разликувате емоционален од интуитивен глад?

Постои голема разлика помеѓу емоционалниот глад што го јадеме за да го „храниме“ стресот и интуитивниот глад, кој се јавува кога стомакот е навистина празен, предупредува нутриционистката.

Кога последен пат сте чувствувале глад? Не копнеат по малку храна поради пад на шеќерот во крвта, но чувство на празнина во стомакот поради вистински глад – прашува диетичарот Вилијам Кол и додава дека многу луѓе ретко го доживуваат тоа чувство, бидејќи начинот на живот е дизајниран така што сè е практично и едноставно.

Наместо да одат од чувство на глад до чувство на ситост и назад, тие секогаш се некаде помеѓу за да бидат гладни и задоволни по оброкот, секогаш посакувајќи шеќер, јаглени хидрати и кофеин.

„Од друга страна, концептот на интуитивно јадење се заснова на слушање и почитување на пораките на вашето тело за тоа што и кога да јадете. Се разбира, кога телото не е во рамнотежа, тешко е да откриете што навистина ви треба: Дали е тоа глад или желба, нарушување на хормоните или емоционален глад? Затоа што не е интуитивно јадење. Сето ова може да се маскира во „интуиција“, вели Кол.

Па, како да знаеме кој глас треба да го слушаме? Важно е да се дешифрира она што воопшто не прави гладни.

Најчести причини за јадење наспроти глад се раздразливост, замор, незаситени желби, како и недостаток на концентрација.

Ова може да укаже на низа проблеми, но најчесто е поврзано со метаболичката нефлексибилност, односно со фактот дека нивното главно гориво е вишок шеќер, вели нутриционистот.

„Замислете го вака: Вашето тело е оган, а шеќерот е енергијата што го храни. Овој вид на гориво обезбедува кратки и ефикасни рафали на гориво, но брзо гори, така што треба постојано да додавате гориво за да не се изгасне пожарот. Спротивно на тоа, маснотијата е како трупец што го ставате во оган, кој мирно и полека гори и го одржува огнот долго време. Кога вашето тело очајно сака шеќер затоа што не може да се потпре на согорувањето на маснотиите, ќе бидете гладни на секои неколку часа, без разлика колку јадете. Theелбата ќе биде толку силна што ќе ја потисне вашата интуиција, затоа практикувањето интуитивно јадење може да биде многу предизвикувачко “, објаснува Кол.

Зошто метаболичката флексибилност е клучот за интуитивно јадење?
Метаболичката флексибилност е способност на организмот да се прилагоди и да го користи горивото што му е достапно, гликоза или маснотија, и претставува плодна почва за автентично интуитивно јадење. Кога конечно ќе имате контрола над вашите желби, изборот можете да го оставите на вашата интуиција.

„Врз основа на моето искуство, за поддршка на метаболичката флексибилност, треба да му помогнеме на телото да се прилагоди на искористеноста на маснотиите. Ова е една од целите на популарната диета со кето. Друга стратегија што ја препорачувам е повремен пост. Со флексибилна практика на постење, можете да им дадете на вашите рецептори за инсулин одмор од вишокот шеќер, да ја ублажат отпорноста на инсулин и да ја поддржат метаболичката флексибилност “, вели нутриционистот.

Коментари

Претплатете се
Известете ме за
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Прегледајте ги сите коментари

Loading…

0

Како ви се допаѓа?

0 поени
Upvote Downvote