in ,

Што?Што?

НАВИКИТЕ НАВИСТИНА ПРАВАТ РАЗЛИКА: Колку долго можат да траат автомобилските гуми?

Кога зборуваме за автомобили и нивоа на потрошувачка, има само еден точен одговор на прашањето во насловот – зависи. Овој одговор може подеднакво да се примени и на потрошувачката на гориво, особено на гумитe.

 

Колку километри возилото ќе помине со еден резервоар гориво, плин и уште повеќе со едно полнење на батеријата, може релативно точно да се предвиди, но да се предвиди колку комплети гуми на автомобилот ќе помине е многу посложено.

Ова е сосема логично. Иако лабораториските симулации можат да дадат резултати до одреден степен, вистинската дневна експлоатација е нешто сосема друго и може да ги поништи сите лабораториски предвидувања, пренесува Н1.

Европската статистика

Во пракса, европската статистика покажува дека просечната километража со еден комплет гуми е помеѓу 25 и 50.000 километри за возачи кои имаат нормален (умерен) стил на возење, но може да достигне 75.000 километри за возачи со исклучително лесен стил на возење.

Ова може да падне на само 10.000 за возачите кои бараат сè што можат од автомобили и гуми. Ова значи дека иако пневматиците се дизајнирани да покриваат 40-50.000 километри, вистинското абење може да биде изненадување.

 

Пет елементи кои не можат да се предвидат

Има најмалку пет елементи кои влијаат на километражата што ќе ја издржат гумите. Пред сè – типот на автомобил, чија моќност на моторот и вртежен момент и моќност на системот за сопирање можат да бидат одлучувачки.

Исто така, одржувањето и состојбата на возилото влијае на потрошувачката на гумите. Редовно одржуваните возила (геометрија на замката, систем за управување, суспензија и систем за потпирање) се понежни за сите четири гуми.

Тежината на возилото исто така игра значајна улога во потрошувачката на гуми, како и фактот колку често и колку долго се вози натоварено возило. Не можете да ги игнорирате патиштата по кои возите – автопатот троши помалку гуми од градските улици или патишта со многу кривини.

Постои и елемент од типот на површината на патот – абразивни или помалку абразивни.

Дали големината на гумата влијае на издржливоста?

Во дилемата за времетраењето на гумите, не може да се заборави кој тип на гума се користи со оглед на нивните конструктивни разлики – туристички, спортски, зимски, цела сезона, да набројувам само неколку.

Спортската гума секако не е наменета за возило кое обично се вози со максимална оптовареност.

Конечно, големината на гумите исто така влијае на нивната потрошувачка – на идентични автомобили, гумите со различна големина и различен дизајн можат да стигнат до крајот на својот животен век со многу различни километри.

Целта е 50.000 километри

Јасно е дека четирите нови гуми на градски автомобил во перспектива имаат поголема километража од четирите гуми на автомобил со спортски карактеристики, или во секој случај на потешки автомобил.

Спортските гуми за автомобили имаат поголема контактна површина за подобар контакт со подлогата, но токму затоа имаат поголемо триење, што побрзо ги троши.

Мора да се има предвид дека пневматикот кој е дизајниран да помине 50.000 километри во градски автомобил, а со умерено возење, може да има половина пократок век со возење кое вклучува „потпишување“ при секое поаѓање.

 

Навиките прават разлика

Списокот на навики кои го разликуваат времетраењето на гумите е долг, од неправилен воздушен притисок што доведува до побрзо и нерамномерно абење, до агресивно возење кое е далеку од идеално за векот на гумите, а кое брзо ќе пристигне од фабричката длабочина на шарите од 8 mm. до законскиот минимум од 1,6 мм.

Гумите може да се чуваат и во секојдневни ситуации како паркирање, со избегнување на вртење на воланот кога возилото е во мирување, бидејќи тоа создава најголемо триење помеѓу гумата и подлогата.

На крајот, останува дека гумите се најдобри на долги патеки и еднакви брзини на автопат, кои се најблиску до лабораториски услови. Планинските патишта, кривините, постојаните забрзувања и забавувања сигурно нема да го продолжат животниот век на автомобилските гуми, а особено градските услови за возење, кои се повеќе од захтевни за гумите, со типични постојани промени во насоката и брзината на возилото.

Како ви се допаѓа?

1 поен
Upvote Downvote